17, 18 & 19 april - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu 17, 18 & 19 april - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

17, 18 & 19 april

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

19 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas diene!

Dinsdagochtend ging de wekker veel te vroeg. 07:30.. Maar gelukkig had ik lekker geslapen.
Kim en ik moesten van 09:00 tot 13:45 naar pradine (basisschool).
We hadden 3 vakken gemaakt met 1 vak het circus, jongleren komt nu goed van pas. Gelukkig hebben we dat op school gehad. het 2e vak was kegelvoetbal en in het laatste vak deden we basketbal.
Ik vind Pradine niet zo leuk om te doen omdat het gewoon gymles geven is aan basisschool kinderen. Hetzelfde als in Nederland.

In de avond had ik hoofdpijn omdat ik mijn hoofd had gestoten.. Lekker onhandig weer. We hadden film gekeken en ben ik daarna gelijk naar bed gegaan. Dit was alsnog half 12. haha.

Woensdag kregen we een presentatie van Cristina van Kranto.
Een presentatie over Litouwen included Litouws eten & drinken. Het was een leuke presentatie, maar dat eten.. Heel smerig. Varkensoren, spek, zuur brood, rare soort kaas, vies alchoholisch soort van bier (10:00 s'ochtends) en 1 ding was wel lekker! dat waren kleine stukjes cake.

Verder die dag zaten Melissa, Viv en ik gewoon net als altijd bij Kranto.

Om 15:00 moesten wij onze presentatie over Nederland en onszelf geven. Voor alle clienten, stagiaires en werknemers. We eindigde onze prestentatie met het dansje en het lied 'tsjie tsjie wa'. (voor degene die dit lied niet kennen, zoek het op! haha)

Omdat de clienten al om kwart voor 3 klaarzaten, hadden Viv en ik een muziekje opgezet om eens lekker te gaan dansen met de mensen van Kranto. Erg grappig want ze deden ons allemaal na en wilde met ons dansen haha!

In de avond wilde we naar de voetbalwedstrijd van ekranes. We waren onderweg toen we de voetbalhooligans tegenkwamen. Dit betekende dus dat de wedstrijd al was afgelopen.. Jammer!
Rox en ik gingen maar gelijk door naar Imuls om lekker te bubbelen en in de sauna op te warmen.

Gisteravond hebben we alleen nog een filmpje gekeken. Ik heb de film niet helemaal af gezien omdat ik zo moe was.

Vandaag kon ik uitslapen! Om 14:00 was ik weer samen met Viv. We zaten in een hele kleine ruimte met een vrouw die best streng was. 9 kinderen en we deden estafette. In dat hele kleine zaaltjes.. Haha echt heel grappig. Maarja.

We hadden 20 minuten pauze en wilde naar huis, maar iedereen was weg en we hadden de sleutel niet. Om 15:00 hadden we nog een naschoolse activiteit buiten op het plein. Dit was al om 15:30 afgelopen.. En de meiden waren er nog niet. Om de tijd te doden zijn we maar naar Kranto gegaan en hebben we daar nog gezellig gezeten totdat ze eindelijk om 16:15 er waren.

Net ragou met rijst gegeten, was in iedergeval lekkerder dan het traditionele Litouwse eten.

Nu mn spullen pakken om te sporten!

Zaterdag gaan Kim, Suus en ik naar Vilnius. We hebben in de avond een verjaardagsfeest en overdag gaan we de stad bekijken. Gelukkig hebben we ook een slaapplek kunnen regelen, zodat het ons niets gaat kosten.


Liefs vanuit een regenachtig Litouwen,

Joelle

  • 19 April 2012 - 19:10

    Oma:

    Hi Joelle,
    Nou je verjaardag is ook apart geweest dit jaar, mag ook wel als je 20 j bent geworden.
    Jullie ervaringen met de jonge kinderen is heel leuk maar wel heel jammer dat je er niet mee praten kunt door de taal. Je zou zo veel meer van ze te weten komen en dan juist misschien wel hele leuke dingen.
    Jullie uitstapjes zijn ook wel heel apart, het is daar toch kennelijk een heel ander leven dan hier. Heb je wel 't idee dat de mensen een prettige manier van leven hebben?
    Wij genieten van je verhalen en ook onze buren.
    Heel veel liefs van Oma

  • 24 April 2012 - 08:58

    Lidy 't Hart:

    Hallo Joelle, interessant je verslagen te lezen. Heb je een leuke verjaardag gehad? Veel plezier met je familie volgende week. Groetjes, tante LIdy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 17051

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: