švent (holiday) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu švent (holiday) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

švent (holiday)

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

01 Juni 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas!

Wat een week! Ik zal zo veel mogelijk proberen te vertellen.
Op vrijdag ging de bus naar Palanga om 10:30. Natuurlijk de wekker vroeg gezet, ook al was het de avond daarvoor laat geworden. We hebben snel ontbeten en het huis gedag gezegd. Een schoolbusbestuurder van Kranto, was zo aardig om ons met koffers en al te brengen naar het busstation.
Op het busstation aangekomen, hadden we nog een halfuur om boodschapjes te halen voor in de bus. Dit ging van broodjes tot kinderbueno. Heerlijk.
We zouden 5 uur in de bus zitten dus we moesten veel inslaan. In de bus heb ik mijn BPV verslag afgemaakt en veel voor BAM geleerd. Daar had ik mooi de tijd voor. Ik werd deze keer gelukkig niet misselijk omdat ik van Kim een reispilletje had gekregen.

In Palanga aangekomen gingen we lopend (!) naar ons geboekte appartement. Toen we daar eindelijk waren, bleek het appartement niet meer te bestaan. Ja je leest het goed, het bestaat niet meer! Daar stonden we dan, met al die koffers, 10% vooraf betaald aan iets wat helemaal niet meer bestaat.
De nieuwe eigenaren van het appartementencomplex waren wel zo aardig om voor ons een hotel te regelen en een taxi te bellen. Maar het hotel vonden we ook 3x niks, we moesten dezelfde prijs betalen en we konden daar niet zelf koken en ontbijten. We zouden dus veel meer kwijt zijn.
Mijn vader had ondertussen een ander appartement gevonden op internet, waar we even langs moesten gaan.
Maar ook toen we daar aankwamen leek het alsof het leegstond. We baalden als een stekker. Maar er was hoop! De buurvrouw zat met een aantal oma's in de tuin die ons wel wilde helpen. Een oud vrouwtje liep met ons langs een aantal huizen om daar iets te vragen. Uiteindelijk belandde we bij haar huis en konden we daar een week slapen etc voor maar 120 litas pp. Dit is €40,- voor een hele week. Heel erg goedkoop!
Na wat overleg namen we het bod aan. Wel zouden we pas de volgende dag komen omdat we ons al hadden geinstalleerd in het hotel.
In de avond zijn we nog even met een drankje op het strand gaan zitten om de ondergaande zon te aanschouwen.
Op zaterdag zijn we vroeg ons bed uitgegaan omdat we hadden gehoopt dat het lekker weer zou worden zodat we naar het strand konden gaan. Dit was niet het geval... Nadat we onze koffers hadden overbracht naar het huis van het oude vrouwtje, hebben we er maar een lui dagje van gemaakt. Films kijken op bed met zn allen en in de avond uiteten. Zondag ochtend werden we vroeg wakker en was het lekker weer! Op naar het strand!
In het begin lagen wij als enige op het strand in onze bikini, wat erg koud was, tot dat wij erachter kwamen dat iedereen in de duinen lagen. Waar amper wind stond en het een aangenamere temperatuur was. In de duinen hebben we de rest van de dag gelegen. 'S avonds aten we pasta en gingen we vroeg slapen. We verveelde ons dood omdat er geen internet was in het huis waar we sliepen.

Op maandag was het tot onze grote verassing ook weer lekker weer en zelfs wat warmer. We hebben dus weer onze bikini aangetrokken, lunch bij de maxima gehaald en naar het strand gegaan.
Die avond kookte ik en we aten wraps. Het was alleen erg droog, zonder saus of kruiden en maar met 3 soorten groente.
Na het eten hebben we weer met zn allen film gekeken. 'My siters keeper'. Voor mij was dit een en al huilen geblazen. Wat een supermooie film is dat. Kan ik iedereen aanraden!

Op dinsdagochtend zagen we tot onze grote teleurstelling dat het regende. Jammer, hier ging ons geplande dagje strand. Suus, Viv & Kim zijn naar Klaipeda gegaan. Rox en ik bleven thuis om aan school te zitten. In de middag gingen we ergens lunchen, waar we uiteindelijk ons 3 uur hebben verveeld omdat het maar niet stopte met regenen. Wij hadden geen paraplu, een dunne jas en het is een aardig stukje lopen naar het huisje.
We zaten helemaal vol van de thee en warme chocomelk met slagroom, totdat het eindelijk droog was. EINDELIJK konden we gaan!
We aten die avond lekker Hollandse pot. En zijn weer vroeg gaan slapen.

Woensdag en donderdag was het weer lekker weer! We hebben deze 2 dagen dus heerlijk op het strand gelegen!
Er is niks bijzonders gebeurd eigenlijk. Donderdag zijn we voor de laatste keer uiteten geweest in Palanga. Hierna deden we zoals elke dag nog een drankje in Cuba. We hebben de hele avond gezellig zitten kletsen.

Vanochtend hadden we de bus om kwart over 11, van Palanga naar Kaunas.
Ik was in het begin supermisselijk, omdat we wifi hadden zat ik de hele tijd op mijn telefoon. Maar na een reispilletje van Kim ging het helemaal goed. Het regent alleen heel erg hard hier. We gingen met de taxi naar ons hostel. Alleen er paste maar 1 persoon in de taxi, doordat we zo veel koffers hadden. Ik ben met de taxi meegegaan die mij en de koffers afzette vlakbij het hostel. Ik heb 20 minuten, in de regen staan wachten, met alle koffers, op de meiden. Haha, dit duurde lang! En ze waren me nog voorbij gelopen ook, we hadden elkaar niet gezien!

Nu zit ik op bed in het hostel dit te typen. Ik hoor net dat er een Hesburger naast het hostel zit, waar we zo maar even naar toe gaan. We wachten hier op Melissa, die uit Riga/Moskou komt.

Morgen schrijf ik mijn laatste reisverslagje!
Bijna thuis!!!

Liefs,

Joelle



  • 11 Juli 2012 - 17:20

    HELLO:



    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 17096

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: