Familiebezoek - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

05 Mei 2012 | Litouwen, Panevėžys

Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zo ver! Mijn ouders met Sascha kwamen op bezoek! Marijn jammer genoeg niet omdat hij volgende week examens heeft en goed moet leren.

Op dinsdag was iedereen vrij omdat het de dag van de arbeid was en de viering dat Litouwen bij Europa is aangesloten.
Ik moest om 15:30 de bus naar Kaunas hebben om mijn ouders tegemoet te komen.
Doordat ik aan het eind van de middag pas weg hoefde, kon ik nog heerlijk in mijn bikini in de tuin liggen!

Om 15:00 ben ik, met alleen een rugzakje, vertrokken van huis. Op naar Klaipeda met mijn ouders voor 2 dagen! Kim en Viv zijn met mij meegelopen naar het busstation, omdat ze mij toch wel erg gaan missen die 2 dagen haha!

Na een helse rit van 2 uur in mn eentje in de bus(geloof me, heel saai), was ik eindelijk aangekomen in Kaunas.
Ik zag al van 200 meter afstand dat mijn ouders er al stonden.
En toen de bus eindelijk gedraaid was en stopte rende ik de bus uit, in de armen van mijn ouders!

We gingen gelijk op weg naar Klaipeda. Om half 9 kwamen we aan in het superleuke hotel. Ik sliep met mijn moeder op de kamer omdat we dat altijd al een keer wilde doen.
Maar wat hadden we een ontzettende honger! Dus op zoek naar een restaurantje. Ik heb mijn ouders het Litouwse brood met kaas en knoflook laten proeven. Oh nee sorry, alleen Sas en mijn moeder. Mijn vader houdt namelijk niet van kaas.
Verder vond ik het eten niet echt lekker.
Op de kamer aangekomen gingen we nog even met z´n allen wat drinken en skypen met Marijn.
Ik ben daarna gelijk gaan slapen want ik kon de verleiding van dat heerlijke bed niet langer meer weerstaan.

Op woensdag gingen naar het schiereiland bij Klaipeda. Ik ben de naam vergeten, dat gebeurt wel vaker.
We reden uiteraard verkeerd, maar na een aantal keer gevraagd te hebben konden we het pondje vinden.

Toen we op het eiland waren was het eerste wat ons opviel dat de wegen beter waren dan in Klaipeda. Ook was het heel erg mooi qua natuur! Bij het eerste dorp dat we tegenkwamen leek het wel of het alleen maar bestond uit muggen! We reden door alleen maar muggenwolken, niet meer normaal!

Onderweg stopte we bij een restaurantje waar we heerlijk hebben geluncht.
Op het uiterste puntje van het eiland zijn we echt gestopt om te gaan kijken. Het was onwijs mooi daar, de grootste duinen van Europa, de zee en de prachtige natuur.
Hier hebben we lekker even gelegen in onze bikini en genoten van de zon en het zand.
Op weg naar huis kwamen we langs het heksenbos, waar mn moeder uiteraard wilde kijken. Het enige was, dat het heksenbos precies in het plaatsje van de muggenplaag was..
Maar hup toch die auto uit en de muggenplaag in.
´s avonds hebben we heerlijk gegeten in Palanga. Argentijnse biefstuk met pepersaus en patatjes!
En je raadt het al, na zulk lekker eten sliep ik natuurlijk nòg lekkerder in dat heerlijke bed.

De volgende dag vroeg vertrokken naar Panevezys, want ik heb natuurlijk geen vakantie, er moet dus gewoon gewerkt worden.
Toen we aankwamen is het eerste wat mijn vader deed, met de kinderen van de mytylschool spelen. Erg leuk om te zien!
In de middag gingen we lunchen bij Romantic, maar omdat ik moest werken ging ik heel erg haasten. Uiteindelijk gingn het dus niet door, helemaal voor niets gehaast.
In de avond aten mijn ouders bij ons. We hadden lekker salade, kippie, aardappels, bonen en stokbrood met kruidenboter gemaakt. Buiten op het bankje gezet en wij zaten er allemaal op een handdoekje omheen! Het was heel erg gezellig.

Vrijdag zijn mijn ouders naar de kruisjesberg in Siaulai gegaan. Ik wilde mee maar ik moest om 10 uur bij het weeshuis zijn. Alleen kwamen Viv en ik daar aan, bleek dat alle kinderen heel erg ziek waren.. Het ging dus niet door, alweer.
In de middag wilde ik mijn ouders Kranto laten zien, jammer genoeg waren ze te laat thuis. Doordat mijn vader dacht dat ze heel dicht bij Letland zaten (wat niet zo was) en daar heen wilden.
In de avond hebben we met alle meiden en mijn ouders bij het Kranto cafe gegeten. Er is aardig wat wijn in gegaan en het eten smaakte heerlijk.
Mijn ouders gingen ergens anders nog een drankje doen en wij (de meiden + Sascha) gingen naar het park. Hier zaten onze vrienden met een gitaar en allemaal songteksten.
Heerlijk vals gezongen en wijn gedronken in het parkje.
Toen we er allemaal genoeg van hadden zijn Rox en ik nog even gaan kijken of er ergens nog wat te doen was.. Niet echt.

Zaterdag gingen mijn ouders alweer naar huis.. Ik ben met mijn moeder naar het marktje geweest en mijn vader is met Kim en Rox boodschappen gaan doen, met de auto.
Hierna heeft mijn moeder nog even mijn haar geknipt, was echt nodig!
En toen was het alweer tijd om dag te zeggen. Ik had het toch wel een beetje moeilijk maar gelukkig zie ik ze over een maand weer.

Vandaag alleen maar aan school gezeten, bij de voetbalwedstrijd van Kim en Rox gekeken en gekookt.

CONCLUSIE: HET WAS EEN HEERLIJKE WEEK!


Liefs,

Joelle

  • 06 Mei 2012 - 09:34

    Peter T.:

    Hoi meissie, nou daar zijn we dan weer, terug in ons eigen landje. De reis ging voorspoedig. Beetje lang wachten op het vliegveld. Vond Sas wat minder. In het vliegtuig zat er een dronken Rus achter mij, die steeds in mijn leuning zat te prikken. Je snapt wel, dat ik daar niet blij van werd. Zorg er trouwens dat je handbagage ook max 10 kg weegt, want daar letten ze goed op. We hebben hele fijne dagen gehad bij jullie. Mooie dingen gezien en goed gegeten. Ruim 1100 km gereden en tis een wonder dat ik die auto heelhuids terugbracht gelet op de rijstijl van de 'Lee Towers' en de staat van het wegdek. Leuk om te zien hoe jullie daar leven en met elkaar omgaan. Dikke kus en doe mijn Kranto-vrienden de hartelijke groeten.

  • 06 Mei 2012 - 21:40

    Djoeke:

    Wat ontzettend leuk om dit te lezen! Ben echt blij voor je dat je het zo naar je zin hebt en dat je ouders en sascha zijn geweest! Geniet er nog maar volop van want je bent alweer over een paar weekies terug (waar ik dan wel weer heel erg blij mee ben). Miss youuu, xxx

  • 06 Mei 2012 - 22:15

    Maikel :

    Zozo je hebt het echt super naar je zin o te lezen !! Echt Joelle " lekker eten en altijd wijn " hahah veel pleZier Xxx

  • 07 Mei 2012 - 09:57

    Jill:

    hoooooi schattie!

    klinkt echt weer super leuk! En ik ben ook best een beetje jaloers dat jullie daar zulk lekker weer hebben want hier wordt het er nog niet echt beter op.
    Gelukkig kom je alweer bijna naar huis.. neem dan aub het zonnetje mee dan kunnen we weer lekker op terrasjes zitten en naar het strand!

    Ik mis je! tot snel!
    xxxxxxxxxxx

  • 08 Mei 2012 - 14:46

    Mary-Ann Lagerwey:

    Hey Joelle, ik geniet gewoon van je verslagen, ik kijk er altijd weer met spanning naar uit. Je schrijft erg leuk, houen zo en ik hoop je binnenkort ook weer te zien.
    Heel veel liefs van Wolfgang en Mary-Ann.

  • 09 Mei 2012 - 07:44

    Paula:

    Hai lieve schat,
    Het lijkt alweer zo lang geleden dat we bij je waren.we hebben er erg van genoten en ik vond Litouwer lekker relax vooral door dat heerlijke zonnetje. Jullie hebben echt een geweldige plek om daar tijdelijk te wonen en ik ben blij dat ik het heb mogen zien en ervaren. jullie zijn een fijn stel meiden bij elkaar. Geniet nog maar lekker want straks is hier weer het gewone leven .
    dikke kus Paula

  • 18 Mei 2012 - 15:13

    Heidie:

    Hallo Joelle,
    Leuk dat je ouders zijn geweest!
    Wat zien jullie er trouwens bruin uit.
    Het is hier nog steeds Herfst.
    Grootjes,Heidie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 17092

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: