Week van Riga - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Week van Riga - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Week van Riga

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

13 Mei 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labadiene,

Wat een heerlijk weekend heb ik gehad in Riga!
Maar natuurlijk zal ik eerst bij vorige week maandag beginnen.

Maandag en dinsdag, Pradine primary school. Ik zit altijd een beetje tegen deze 2 dagen op te kijken omdat ik dan gymles moet geven aan 40 kinderen in een te kleine zaal en met weinig materiaal.
Maar we hadden voor deze week iets ontzettends leuk verzonnen! Hoepeldans! De hoepels liggen allemaal door elkaar waar je omheen moet lopen, op de muziek. Als de muziek stopt moet je zitten op de grond. Dit hadden we gevarieerd van in de hoepel zitten tot steeds een hoepel weg halen. De kinderen vonden het een erg leuke les, waar wij natuurlijk weer blij mee waren.
Afgelopen woensdag was mijn laatste normale dag bij Kranto.. Dit vind ik jammer omdat ik het erg naar mijn zin heb. We hebben lekker buiten gesport, omdat het hier de hele week 20 graden was met zon. Nu is het 14 graden met zon, koud!
Donderdag heb ik alleen een halfuurtje basketbal training gegeven omdat er optredens waren van de special school. De rest van de tijd in het zonnetje aan school gezeten.
In de avond is de zus van Suus aangekomen, Darsha. Om dat te vieren zijn we een wijntje gaan drinken bij Kranto. Melissa had in de avond ook een date met een Litouwer, best een aardige man.
Hij kwam bij ons avondeten, omdat ze nog niet gegeten hadden en daarna gingen we met zn alle op het terras zitten. Het was wel een beetje een rare snuiter, alleen ik weet niet zo goed of dat is omdat hij dronken was of gewoon zo is.
Natuurlijk hebben wij ze na een tijdje weer met rust gelaten zodat ze gezellig nog met elkaar konden kletsen.

Vrijdag naar het weeshuis geweest met Viv, ook hier deden we een soort van stoelendans met de kleintjes. In de middag had ik nog 1 uurtje naschoolse activiteiten en hebben Viv en ik geprobeerd om slagbal te spelen met de kinderen. Sommigen snapte het wel maar de meeste jammer genoeg niet.
In de avond hebben we thuis gekookt, broodje hamburger met salade en gebakken aardappeltje!
Een vriend van Melissa, Bertiel was ondertussen ook aangekomen om 2 nachtjes te blijven slapen.
We wilden met zn alle een drankje doen bij Chili Pica´s, alleen Melissa en Bertiel gingen ergens anders heen en zouden er later bij komen zitten.
Op het drukke terras van Chili Pica´s duurde het erg lang voordat we wat te drinken konden bestellen. Gelukkig was het wel gezellig.
Behalve de vieze bizar grote torren die hier vliegen. Deze torren(ik zal er nog wel een keer een foto van maken) zijn gevaarlijk voor vrouwen met lang haar. Zij kunnen in je haar vliegen en laten dan niet meer los. Wij durfden het niet te geloven maar waren toch op onze hoede, er vloog er namelijk 1 de hele tijd rond op het overdekte terras. En jahoor, daar was ie dan. Suuz zei uit het niets dat ze wat in haar haar voelde, of Viv, of ik er even naar wilde kijken. Nou je begrijpt, we stonden gelijk gillend aan de andere kant van de zaak zo bang waren we. Maar die rustige suuz draaide haar hoofd en hop, de grote vieze tor vloog zo uit haar haren. Hierna hebben we allemaal ons haar vast gedaan en onze ogen open gehouden.
Melissa en Bertiel kwamen terug toen de meiden weg gingen. Ik ben met Rox en Melissa en Bertiel nog even naar Latino bar gegaan om daar lekker te salsa'en.

Zaterdag gingen we er allemaal vroeg uit omdat we naar Riga gingen! Zonder Bertiel en Melissa.
We waren rond 1 uur in Riga en we gingen heerlijk de stad bekijken. Het is echt een hele andere stad dan Vilnius of Panevezys. Ook kwamen we al veel Nederlanders tegen.
Het hostel was erg goed. Het ziet er heel leuk uit en de mensen zijn superaardig.
We hebben ingecheckt en zijn de winkels en stad gaan bekijken. Uiteindelijk waren we om 8 uur weer bij het hostel waar we ons gingen klaarmaken voor het avondeten en de nacht. Uiteindelijk, na wat drankjes, in de woonkamer van het hostel, gedaan te hebben met de Nederlanders (ook uit het hostel) zijn we om half 11 op zoek gegaan naar een restaurant. Gelukkig was het niet meer zo druk dus konden we snel eten.
Na het eten liepen we naar de Skylinebar om daar een drankje te doen.
We moesten op de 26ste etage zijn, en gelukkig hebben ze een lift.
Toen we binnenkwamen was het echt een ontzettend mooi uitzicht, leuke bar en goede muziek.
Je kon in de loungebanken zitten, aan een tafel en de dansvloer op!
We hebben hier heel de avond gedanst, gedronken en gelachen. Het was echt een hele leuke avond.
Rond 03:00 lagen we in bed, nog even nakletsend van de avond. Maar al snel sliep iedereen want het was een lange dag.

Vandaag hebben we wat kerken bezocht en rondgelopen. We hadden het als snel gehad omdat we erg moe/katerig waren.
Daarom gingen we op tijd naar huis.
Rond 6 uur waren we thuis en niemand wilde meer eten behalve Melissa en ik. Wij zijn daarom maar een pizza gaan eten en nu lig ik in bed dit te typen. Kim slaapt al en ik ga denk ik 'Goede Tijden Slechte Tijden'terugkijken en ook maar lekker slapen.

Morgen de laatste normale week en over 3 weken zit ik weer in Nederland. De tijd gaat zo snel!

Heel veel liefs,

Joelle

  • 13 Mei 2012 - 18:50

    Ellie:

    IIeeeeeh enge torren!!! Miss u xxxx

  • 13 Mei 2012 - 21:13

    Nienke:

    supercoool joelle! en wat gaat de tijd toch hard! tot snel al weer bijna xxxx

  • 14 Mei 2012 - 10:16

    Jill:

    jakkie, ik hou niet van vieze beesten hahaha. maaaaaar klinkt weer super leuk! Gelukkig kom je alweer bijna terug want ik ben die saaie weekenden nu toch wel een beetje zat!

    tot snel schattie (L)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 17052

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: