aankomst - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

25 Maart 2012 | Litouwen, Panevėžys

Nou lig ik dan in mn ´nieuwe´ bed in Panevezys.

Het was een en al chaos vandaag. Dit komt mede doordat mijn lieftallige leuke en ontzettend snelle telefoon gister is gestolen.. Erg vervelend en asociaal.
Helemaal vervelend omdat ik vandaag voor 3 maanden in Litouwen zit en al mijn contacten kwijt ben.

Maar gelukkig heb ik ontzettend lieve ouders die snel met mij vandaag een nieuwe in Eindhoven hebben gehaald. Ik ben nu trotse eigenaar van een een witte samsung galaxy s2. Alleen duurt het 24 uur voordat mijn simkaart geactiveerd is. Voor degene die het intresseren, ik heb nog wel hetzelfde nummer. Maar als je dit vanavond nog leest en je mij wilt smsen heb ik een alternatief nummer voor je: 0645647731

Iets later dan dat ik met de rest had afgesproken kwam ik op het vliegveld in Eindhoven aan. Gelukkig weet iedereen van mij dat ik (bijna) altijd te laat kom.
Alle koffers waren te zwaar haha! dus veel overgeheveld naar koffers van anderen enz.
Uiteidelijke makkelelijk het vliegtuig gehaald.

Toen we onze eerste stap op Litouwse bodem zette voelde we de gure ooste wind om ons heen. Het is erg koud hier!!! haha
Ik vind dat het landschap best op dat van Nederland lijkt, alleen hier is alles wat minder kleurrijk.

Onderweg naar het hotel zijn we nog wat gaan eten. Volgens de docente die mee is, zag dat weg restaurant, waar we aten, er goed uit. En geloof me, in Nederland vind je zulke restaurants niet eens..

Bij het hotel aangekomen hebben we al gelijk kennis gemaakt met de maffia. Een aantal jongens in dikke BMW's en Mercedes..
We hebben onze spullen in de hotelkamers gezet en zijn gelijk maar boodschappen gaan doen.
Wat erg van pas komt is dat er een grote supermarkt onder ons hotel zit!
En wel tot 22:00 open!


Nu lig ik nog steeds lekker in mijn 'nieuwe'bed en ga zo maar eens slapen.
Morgen om 07:15 op en kennis maken de stageplekken. Spannend!

Slaaplekker allemaal en ik zal snel weer iets van me laten horen!

Liefs, Joelle


Oja het is hier trouwens nog een uur later dan in Nederland met zomertijd!

  • 26 Maart 2012 - 06:45

    Jill:

    Geniet er van lief vriendinnetje!
    Ik kijk nu al uit naar juni :)
    Xxx

  • 26 Maart 2012 - 07:14

    Nienke:

    Hahah ohh dat wordt wat met die restaurants! Ik hoop dat je stageplek bevalt!
    X

  • 26 Maart 2012 - 15:07

    Peter T.:

    Ja, het was een prima start van je trip. Niks geen stress en alles under control. Hebben ze in Litouwen ook maffia? Ik dacht altijd, dat die allemaal hier zaten. Je weet bij wie je in de buurt moet blijven he. Haha. Eet smakelijk voor straks. Ik heb gehoord, dat de karper in Litouwen beter smaakt, dan die op 1e Kerstdag in Tsjechie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 17106

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: