4 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu 4 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

4

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

29 Maart 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas!

Wat heb ik slecht geslapen! Een aantal bedden kraken heel erg, dus hoorde ik dat natuurlijk de hele nacht. En aangezien boven en naast ons Kranto zit, waar de mensen al vanaf 08:00 zijn werd ik daar ook van wakker..
Vannacht maar weer eens opnieuw proberen.

Om 10 uur werden we bij Kranto verwacht voor de paasviering. Natuurlijk moest iedereen op mij wachten, maar dit kwam omdat ik onverwachts ging afdrogen. En dan kom ik natuurlijk niet uit met mn planning! haha

Toen we ons plekje hadden gevonden begonnen 10 kinderen van het speciaal onderwijs met een paasliedje, denk ik, en volksdansen. Superleuk om te zien.
Ik zat aan de tafel met 2 meisjes (tweeling) die toen ze baby waren, verbrand zijn. In het begin heel eng om te zien maar na een tijdje zie je het niet meer.
Na de mooie show waar we niks van verstonden, gingen we eieren versieren! Erg leuk om te doen maar ik ben blij dat ik niet het profiel OBAW (met mensen met een beperking) heb gekozen.

Om half 12 was het afgelopen en zijn we heerlijk THUIS (voor het eerst) gaan lunchen. boterhammen met ei en kaas. Suus gemaakt.

Rox, Kim en ik moesten naar de basisschool om daar ons rooster te laten zien voor de rest van de tijd dat we hier zitten. De andere meiden zijn naar het weeshuis geweest om hetzelfde te doen.

Op de terugweg heb ik eindelijk pantoffels gekocht! Die nu heerlijk warm aan mn voeten zitten haha!
Ik vind het namelijk best wel een beetje vies in huis, omdat er allemaal mieren lopen. Wel zijn er vandaag 2 vrouwen geweest die anti mieren spul spoten en nu liggen er allemaal mieren dood op de grond. Wel zielig.. maarja moeten ze maar niet hier in huis komen en gewoon naar buiten gaan..

Vanavond heb ik meegetraind met de plaatselijke voetbalclub hier. In de wind, regen, hagel en sneeuw en zonder regenjas of uberhaupt een jas.
Net dus lekker gedouched en avondgegeten. Bloemkool, aardappels, wortels en zelfgemaakte kaassaus. Jammer genoeg erg vegetarisch. Maar wel erg lekker.

Nu een filmje en gtst terugkijken!
En ik heb trouwens vandaag ook nog aan school gezeten! Goed he!

Morgen gaan we naar het grootste winkelcentrum van Panevezys.. Niet heel groot zeiden ze maar wel de moeite waard.
Slaaplekker allemaal! En ik hoop ik ook.


Bisous,

Joelle

  • 01 April 2012 - 20:26

    Elize:

    LEUK! Wel eng verbrande mensen:\

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17100

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: