10-04 & 11-04 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu 10-04 & 11-04 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

10-04 & 11-04

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

11 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labassss,

Gister was mijn eerste stage dag op de basisschool Pradine.

Kim en ik kwamen aan en we moesten gelijk zelf les gaan geven. Prima!
We hadden snel bedacht dat we verschillende tikspelletjes, afgooispelletjes en kegelroof zouden doen.

Het was best lastig om uit te leggen op een manier dat ze begrijpen. Gelukkig konden ze wel een klein beetje Engels en snapte ze het snel als we het spel voor deden.
Behalve met kegelroof. Dit spel hadden ze nog nooit gespeeld en ze vonden de regels/tactiek erg lastig.
Toch vonden ze het erg leuk om te doen!

Wat ons wel opviel is dat de kinderen allemaal in een rij moest staan, bij het begin en bij het eind. Om weg te gaan moesten ze een voor een omdraaien en achter elkaar aanlopen. Ze worden aardig strak gehouden dus.

Bij 1 les hadden we 2 klassen. Dit waren meer dan 45 kinderen! in een kleine zaal(zie foto). Wat een chaos! Maar het is allemaal gelukt.

Ik voelde me de hele dag al niet zo lekker, ik was namelijk bijna over mn nek gegaan in de ochtend, dus ging even slapen.
Hierna ging het wel weer. In de avond heb ik niks gedaan, alleen GTST teruggekeken en op tijd naar bed gegaan.


Vandaag ging ik samen met Viv naar Kranto. We hebben lekker met de deelnemers buiten gesport. Basketbal, frisbee en met een parachute de bal omhoog houden.
In het pauze uurtje voor de deelnemers vroegen ze ons of wij een liedje wilde zingen. Omdat we niets wisten te bedenken zongen we; 'wel gefeliciteerd'
En we gingen met ze dansen en zingen; 'hoofd, schouders, knie en teen'.
2 andere stagiaires uit Duitsland en Spanje waren er ook. Het was een gezellig dagje!




Net heb ik lekker pannekoeken op! En nu op naar Impuls, sporten.

Veel liefs vanuit een zonnig en warm Litouwen!



  • 11 April 2012 - 18:59

    Jill:

    Hahahahaha niet zo overdrijven met je zonnig en warm litouwen he.

    Voel je je alweer wat beter?
    Wel leuk dat je nu lekker aan het werk bent enzo!

    Nog 7.5 week!
    Ik heb volgende week vakantie en ik krijg salaris! Wat een saaie boel gaat dat worden haha!
    Xxx

  • 14 April 2012 - 19:16

    Opa Ted:

    Hoi Joelle,
    Jullie hebben het wel naar je zin, als ik zo al die verhalen lees!
    Ik wens je zondag een fijne verjaardag, ik drink morgen een neut op je gezondheid!
    Groetjes en hou je haaks!!
    Opa Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 17099

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: