Easter - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Easter - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Easter

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

09 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Laba diene!

Pasen, een christelijk feest wat ook hier wordt gevierd.
Maar omdat wij niet christelijk zijn, hebben wij het op onze eigen manier gevierd. Namelijk; een feest in een mooie club. Over dit avontuur vertel ik later in het verhaal.
Want laten we beginnen bij het begin.

Zaterdagavond zijn Roxanne, Suus en ik nog even weggeweest. We wilden een kroegentocht gaan houden. Bij de eerste kroeg die we tegenkwamen, hier om de hoek, kregen we te horen dat ze dicht gingen. Jammer.
Op naar de volgende kroeg. Dit was een luxe wijnbar met alle soorten wijn die je maar kan bedenken.
We waren al snel van gedachten veranderd om ipv onze geplande 'kroegentocht' te houden, een 'rustig avondje met lekkere wijn' tocht.
Eenmaal aan een tafeltje kwamen 2 jongens/mannen bij ons zitten. Het leek er op dat ze homo waren, maar 1 had een vriendin.
Ze waren heel aardig en hadden beiden een goede baan, best wel knap voor hier. Ook had degene met een vriendin voor een aantal jaar in Engeland gewoond.
Toch hebben we hier maar 1 wijntje gedronken en zijn weer naar huis gegaan. Ik denk dat we nog te moe waren van onze vorige stapavond.

Op zondag werd ik wakker en stond er een heerlijk ontbijt klaar. Met een chocolade paashaas!
De hele dag hebben we helemaal niks gedaan. Wel zouden we die avond uiteten gaan en natuurlijk naar het feestje.

Na een aantal lekkere cocktails verder stonden we om 20:00 klaar om eindelijk wat te gaan eten.
Het dessert wilden we zoals altijd in een ander restaurant eten. Maar het was dicht, erg jammer!
Daarom gingen we maar weer naar huis om ons verder op te tutten en voor nog een cocktail.

Eindelijk om 0:00 was het dan zo ver om naar 'die grote club'te gaan waar iedereen het over had. We waren benieuwd.

We hebben 20 minuten in de rij gestaan tot we eindelijk naar binnen konden.
Het zag er leuk uit! Er zijn 3 verdiepingen, waar je kan dansen en zitten.

Zulke goede muziek hadden we hier nog niet gehoord! Heerlijk gedanst.
Na een tijdje kregen we toch wel trek in een drankie dus gingen we met 3 wat halen.
Wat een gedoe was dat! Iedereen ging voor, asociale mannen van hier tot aan Tokio, en de barvrouw snapte ons niet dus hielp ons ook niet.
Geen succes dus. Maar ja, dat weten we ook weer.

Na het drankje gingen we naar huis. Toen we eenmaal de deur uitstapte zagen we dat er overal bloed op de grond lag! Heel veel bloed. Er reed ook net een ambulance weg.
Ik ben blij dat we niet eerder weg zijn gegaan want dat weet ik niet hoe het had afgelopen.

De meiden zijn thuis nog even wat gaan eten, maar aangezien ik zelden honger heb na het stappen, dook ik gelijk mijn bed in.

Vandaag naar het winkelcentrum geweest. Maar nu Babilonas 2. Hier heb je namelijk de Hesburger zitten! Daar hebben we lekker patatjes gegeten en een hamburger!

We waren op zoek naar hakken. Ik heb zoveel mooie hakken gezien maar ik kan er niet op lopen, want ze zijn veel te hoog.
Wel heb ik een rood leren jasje gekocht en 2 shirtjes.

Toen we thuiskwamen had Kim al heerlijk gekookt. Lekker Hollandse pot.
Aardappels, bloemkool, doperwten, gehaktbal en jus.
Vanavond nog een filmje kijken en dan is de dag alweer voorbij!
Gaat snel!

Morgen moet ik er vroeg uit omdat ik dan eindelijk ga beginnen bij Predine basisschool.

Liefs,

Joelle






  • 09 April 2012 - 17:45

    Jill:

    Hallo lief vriendinnetje.

    Klinkt echt alsof je het daar ontzettend naar je zin hebt. Ik mis je wel steeds iets meer en al helemaal op bepaalde momenten (you know).
    Nou ben je ook nog eens bijna jarig!
    Geniet er van daar schattie en we spreken elkaar gauw weer via skype.

    Ik hou van je! :)
    Xx

  • 09 April 2012 - 17:50

    Peter T.:

    Poehpoeh, wat een verhaal weer. Ik hoef me toch geen zorgen te maken hè. Alcohol, asociale mannen en veel bloed is geen goede combi. Blijf je nog een beetje in de buurt van Melissa? Hahaha.
    Ben benieuwd hoe je het morgen hebt bij de basisschool. Groetjes aan iedereen van ons allemaal.

  • 09 April 2012 - 20:59

    Hans T :

    Nou ga ik me ook wel een beetje zorgen maken, maar ik denk toch dat jij je mannetje (vrouwtje) wel staat. Het wordt iig wel eens tijd voor serieuzere activiteiten toch ? Veel plezier nog, en ga er niet alleen op uit hè ? Kus van ons allemaal !

  • 10 April 2012 - 14:26

    Ellen:

    he joelle gaat wel goed daar he,hou je het een beetje netjes haha veel plezier daar xx

  • 11 April 2012 - 10:31

    (tante) Nienke C:

    Hi girl, spannend hoor, al die verhalen die ik lees ! Maar zo te lezen redden jullie je prima... Ik zal de foto van de karpers ook aan René laten zien (hij zit nu te vissen in Frankrijk :-( ) heb begrepen dat ze eigenlijk niet te (vr)eten zijn maar blijkbaar staan ze bij jullie op het menu !?!?! Eughhh... Ik blijf je volgen via je blogs (dus gedraag je een beetje haha), heel veel plezier, dikke kus vanuit 010 xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 17038

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: