Vanaf donderdag & my b`day - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Vanaf donderdag & my b`day - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Vanaf donderdag & my b`day

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

16 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Sveikas!

Sorry dat ik nu pas een reisverslagje typ. Maar mijn computer is zo sloom, dus ik had geen zin om een uur te wachten totdat ie opgestart was. Haha.

Op donderdag moest ik samen met Viv, van 14:00 - 17:00, naschoolse opvang doen van Kranto speciale school.

Om 14:00 gingen we naar de gymzaal in de school. Hier werd basketbaltraining gegeven van 3 kwartier. De jongens zijn allemaal met gedragsproblemen en de leraar was niet erg oplettend en streng. Dit als gevolg dat de jongens heel erg druk waren en niet op zaten te letten. Viv en ik vonden het dan ook erg moeilijk om niet in te grijpen.

Om 15:00 hadden we buiten een naschoolse activeit. Hier deden we estafette. Ook maar een half uurtje, haha we waren al om half 4 klaar met de dag.

Op vrijdag was ik weer met Vivian. We moesten we naar het weeshuis om met de kleine kinderen te sporten. Wat moeilijk is dat! Zij spreken de taal niet en zijn te klein om een sport te doen. Maar we gingen met ze naar de speeltuin en een beetje basketballen.
In de middag moesten we naar Pradine om naar een gymles te geven. Weer waren er zoveel kinderen! Maar het was een leuke les. Kegelroof en tikkertje gedaan.

In de avond gingen we uiteten bij Chili Pica's. Ik zat samen met Rox buiten een sigaretje te roken toen er op eens een jongen, die wij herkennen van de voetbal, naar ons toe. En hij begon ineens Nederlands tegen ons te praten! Heel bizar. Ik moest zo schakelen om tegen een vreemde Nederlands ipv Engels te praten.
Na het diner gingen we zoals altijd het dessert eten in een ander restaurant. Na het eten gingen Melissa, Rox en ik nog een cocktail drinken enn naar een discotheek voor jongeren.
Van buiten zag het er als een stripclub uit en omdat je toch alles gezien moet hebben, besloten we naar binnen te gaan.
Binnen zagen we alleen maar mensen van een jaar of 16. Net Hollywood alleen wat rustiger. En wat bleek, de jongens moesten 21 zijn en de meiden 18!
Om 00:30 waren we alweer thuis en ik kon heerlijk vroeg naar mijn bed.

Na lang uitgeslapen te hebben ging ik samen met Kim en Rox sporten.
We zouden ook gelijk boodschappen doen voor de hele week. Weer met een karretje mee naar huis en mensen keken ons echt heel erg raar aan. Haha, ze zijn het nog niet gewend.

Toen we thuiskwamen moesten we snel omkleden, onze spullen pakken en gaan eten. Weer bij Chili Pica's.
We moesten zo snel zijn omdat we om 21:00 al mensen hadden uitgenodingd voor mijn birthdaypartyy!

Nou in Nederland is het zo dat als je 21:00 zegt, de meeste rond 23:00 komen. Hier is het zo dat ze nog liever eerder komen.
Ik was dan ook nog bezig met mijn panty aan te trekken toen er een meisje op de stoep stond die wij nog nooit hadden gezien.
Haha het kwam allemaal goed gelukkig.
Even later kwamen ook een aantal jongens binnen die we wel kennen.
Het was een goed feestje. De drank vloeide rijkelijk en er werd goed gedanst.

Om 0:00 was het dan zo ver; ik ben geen tiener meer! Ik was met mijn ouders aan het skypen toen iedereen zingend, met taart en champagne, mijn kamer binnenkwam. Erg leuk! Iets minder was dat ik even later de taart in mn gezicht had.. Haha dit uitte zich natuurlijk tot een niet zo hevig taartgevecht.

Verder was de avond ontzettend gezellig, en we sloten het af in het huis van onze internationale matties.

Op zondag was iedereen natuurlijk heel erg brak. Een aantal Litouwse jongens kwamen hun stereoset ophalen en een thee drinken.

In de avond nam ik de meiden mee uiteten in het Romantic restaurant. Het was erg lekker maar wel heel duur!

Omdat iedereen zo moe was gingen we vroeg naar bed. En toen was het alweer maandag!

Maandag is de Pradine-dag. Ik heb samen met Kim gymles gegeven aan meer dan 40 kinderen per uur..
Erg vermoeiend. En ook nog in een heel klein soort van zaaltje.

We hadden de zaal en groep in 2en verdeeld. Op het ene veldje deden we ringbal en op de andere kegelvoetbal. Als eindspel een leuke estafette.

Om 15:00 hadden we een presentatie voor Kranto special school. Over Nederland.
Dit was wel leuk om te doen, alleen krijgt iedereen een heel ander beeld van Nederland dan dat wij leven.

Toen we terugkwamen zag ik dat ik een pakje had gekregen! ik was zo nieuwsgierig dat ik gelijk naar het postkantoor ben gelopen om het pakje op te halen!
Het was van Elize! Superleuk, er zat een shirtje, ketting, armbandje, glamour en een kaart in!
De kaart van de Rotterdamse oude haven. i love it! haha.

Vanavond aten we wraps! Heeel erg lekker.

Nou dit was mijn verhaaltje. Ik zal snel weer schrijven.
Morgen gaat mijn laptop naar het gemeentetehuis om te kijken of iemand hem daar kan maken.
Ik hoop het!

Heel veel liefs & ik vind het leuk dat jullie mijn reisverslag lezen!!

xxx

Joelle

  • 16 April 2012 - 17:26

    Jill:

    Hooooooi lieve joelle!

    Echt weer leuke verhalen!
    Als je terug komt moeten we je verjaardag sowieso ook nog even goed vieren hier! En dan krijg je uiteraard ook je cadeau van mij!

    Ik mis je!!!
    Nog 48 dagen als ik het goed heb! Hihi
    Xxx

  • 16 April 2012 - 19:22

    Mary-Ann Lagerwey:

    Hoi Joelle, alsnog van harte proficiat met je (volwassen)verjaardag, ook van Wolfgang.
    Leuk om zo al je belevenissen mee te maken, je engels zal hierdoor enorm verbeteren, daa ben ik zeker van. Het is een hele belevenis, maar het klinkt alsof je het er wel naar je zin hebt, great. Ik ben ook vaak op Skype te bereiken, als je eens tijd hebt om te chatten of wilt kletsen, zelfs met video. mijn skype naam is mary.ann.lagerwey
    Jij ziet er erg mooi uit op de foto met de haasjesoren, (smilie)
    Ik heb deze pagina geboekmarkt, dan kan ik regelmatig komen kijken. Doei voor nu en tot gauw. Liefs uit Mallorca.

  • 16 April 2012 - 21:20

    Helene:

    Gefeliciteerd nog !!!! En nog vele jaren met mooie feestjes gewenst. Leuk om je zo te volgen. Ik weet nu meer dan de tijd dat je in de Bessen was. :-) , dus weet wel wat je allemaal schrijft.
    Hier gaat alles zijn gangetje, de ijscoman is gesignaleerd in de straat, de kastanje bloeit bijna in jullie tuin en in onze tuin staat helaas weer een asbak (tijdelijk zegt Hans). Je spaart zo wel sigaretten uit.
    Tot de volgende keer,liefs, helene
    3

  • 17 April 2012 - 20:24

    Pama:

    Hoi meissie, leuk verslag weer hoor. Ik zie dat de temperatuur een beetje gaat stijgen. Kun je straks misschien wel buiten gymles geven. Heb je tenminste de ruimte. Hier alles ok, maar we missen natuurlijk wel je gezellige aanwezigheid. Dikke kus van ons allemaal, oh ja en ook van de 2 katten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 17048

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: