Sveikas - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Sveikas - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Sveikas

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

05 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas vakaras!

Vanochtend werd iedereen ongeveer even laat wakker. Want we gingen eindelijk naar de dagelijkse markt!

Het was een heerlijke dag, het zonnetje scheen en het was niet heel erg koud.
Om 12:00 gingen we uit huis, op naar de markt!
Toen we daar kwamen wisten we niet wat we zagen! Zo ontzettend groot! Het waren allemaal kleine steegjes met kleren, fruit, groenten en spulletjes.

Een grote zaal was in 3en verdeeld, wat bestond uit; een vleesafdeling, visafdeling en een koekjesafdeling!
Ontzettend veel verschillende koekjes, en lekker. We hebben er natuurlijk een aantal geproefd.
Kim en ik waren de rest kwijt, niet leuk. We kwamen in allemaal enge steegjes waar kleren in alle kleuren van de regenboog hingen. En de mensen keken ons raar aan.
Gelukkig vonden we de meiden snel.

In de middag hadden we geen zin om naar huis te lopen, dus gingen we lunchen in de stad. Ik moest wel opschieten omdat ik met Melissa naar het weeshuis ging.

We kwamen aan bij het weeshuis en het leek weer of niemand verwachtte dat wij zouden komen. Maar gelukkig kwam het allemaal goed en hadden we 20 jongens waar mee we gingen basketballen.

Basketbal is hier DE sport. Zoals voetbal bij ons is, is het hier basketbal. Ze hebben een supermooi veld buiten. Net als een Johan Cruijff veldje in NL.
We hadden, na veel gebaren, in het Engels, uitgelegd dat we 3 teams zouden maken en als er gescoord was, de verliezer er uit moest.

Ook waren er 2 meisjes van 5 en 7 jaar. Superschattig. Zij wilden niet basketballen met al die jongens dus ging ik met hun spelen. Maar ik vond het nog best wel lastig om iets te verzinnen met 1 bal en wat je kan uitleggen met alleen gebaren.
Ook namen ze me mee naar hun speeltuintje, om op de soort van draaimolen te gaan.
Nou ik kon er nog geen eens 2 minuten op blijven zitten, of ik dacht al dat ik moest overgeven haha!
Wel superlieve meisjes!


We hebben net superlekker gegeten! Penne met spinazie, spekjes, kruidenkaas en gehakt. Roxanne heeft het echt heel lekker gemaakt!

Nu gaan we The Notebook kijken, wordt weer huilen dus...


Heel veel liefs,

Joelle





  • 06 April 2012 - 08:38

    Linda:

    Hoi,

    Fijn te zien dat je het zo naar je zin hebt, we genieten iedere keer weer van je verslagen en hopen er nog veel te lezen. Dikke kus Linda!!!!!!

  • 06 April 2012 - 15:45

    Sasja (die Ouwe :-)):

    Ha Joelle, erg leuk om je belevenissen te lezen, met de gevaren van de grote stad (hoewel ik nooit geblindeerde auto's door de Elsbes heb zien rijden) en de benodigde redzaamheid in een vreemd en ver land. Heel veel plezier en ik blijf je volgen. Hier gaat ook alles gewoon door. Zo heeft je moeder me net weer heerlijk onder handen genomen (dubbelzinnig voor de neutrale lezer, maar je weet wat ik bedoel). Groetjes, werkse en vooral veel plezier toegewenst.

  • 07 April 2012 - 12:48

    Oma:

    Hoi Joelle,
    Ik ben bijna gewoon jaloers op je! Wat een leuk schrijftalent! Heerlijk! Ik gun het je van harte hoor! En dan de ervaringen die je opdoet! We kijken elke dag met plezier uit naar je volgende belevenissen! En ik ben benieuwd hoe ze daar de paasdagen doorbrengen. We lezen het wel. Liefs, Oma

  • 07 April 2012 - 19:34

    Heidie:

    Hallo meiden,
    Hoe is het het onderling met jullie?
    Gaat alles goed? Vrolijk Pasen daar morgen in de sneeuw!!!,
    Groetjes,Heidie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 17095

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: