Eerste echte stagedag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu Eerste echte stagedag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

Eerste echte stagedag

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

04 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labassssss!

Vandaag was het dan zover, de eerste echte stagedag bij Kranto.

Om 10 uur moesten we er zijn. Gelukkig is het maar 10 passen lopen, dus was ik een keer niet te laat.

We begonnen met het eerste uurtje sport. Dit is binnen in het gebouw, in een kleine open ruimte, met vloerbedekking en schilderijen aan de muur. Niet echt een sport omgeving maarja, je moet het er mee doen.
Ik heb een half uur lang met een meisje overgegooid die spasme heeft en autistisch is. In het begin vond ik het een beetje eng maar het went snel.
Ook ging ik met een jongen, waar je weinig aan merkt, met frisbee's in een netje gooien. Erg leuk! haha

Het 2e uur heb ik 2 partijtjes dammen gedaan met de damkampioen voor disable people van Litouwen! Ik ben dik ingemaakt..

Van 13:00-14:00 hadden we pauze. We gingen lekker thuis een boterhammetje eten. Geroosterd brood, want dat eten we alleen maar hier, met honing!

Toen we terugkwamen zaten we met alle clienten in de 'sport'ruimte. Ook zat er een begeleidster bij die Engels kon. Dit was het vragenuurtje waar alle clienten lang op hebben gewacht. Eindelijk konden ze dingen aan ons vragen die ze zo graag wilde weten. Dit ging van; 'hebben jullie een vriendje', 'hebben jullie kinderen' en 'wat eten jullie in Nederland'.

Na het overdonderende vragenuurtje gingen Vivian en ik paaseitjes schilderen. Op een hele leuke manier wat ik nog niet kende! Ze wikkelen een paasei in met uienschillen en rijst. Hierna doen ze het in een panty en knopen ze de panty strak en goed dicht.
Als dit gebeurd is, leg je het eitje zachtjes in een pannetje met ecoline. Na 7 minuten zijn de eitjes gekookt en kan je ze opeten.
Dus probeer het thuis uit! haha!

Vanavond ben ik met Viv en Rox naar de steps les gegaan. Morgen heb ik spierpijn in mn armen en buik.
Hierna nog even op de crosstrainer geweest. Heeeerlijk!

Toen we thuiskwamen stond het eten al op ons te wachten! gebakken aardappeltjes, kippie en salade.mmmh!

Nu Goede Tijden Slechte Tijden weer terugkijken, ik hoorde dat het heel spannend is namelijk!


xxx

Joelle

  • 05 April 2012 - 21:04

    Helene:

    oh ja en nog bedankt voor je paasei-verftip!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 17102

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: