De eerste dag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Joëlle Teeuwisse - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Joelleteeuwisse

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

26 Maart 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas (Hallo)

Vanochtend kon ik aardig uitslapen voor mijn doen. Aangezien ik vaak om 05:30 mn bed uit moet, kon ik vanochtend wel om kwart over 7 opstaan!

Het bed ligt best lekker, alleen zijn de lakens en dekens echt heel erg kort.
Ondanks dat ik het bed lekker vind liggen, heb ik toch slecht geslapen. Vanochtend voelde dus ook alsof ik 2 uur had geslapen, daarvoor uit was geweest en 10 flessen wijn en/of vodka had gedronken.

Om 07:45 zaten we aan het ontbijt wat best goed te doen is. Dit komt omdat we zelf voor het ontbijt moeten zorgen haha!

We hadden om 08:30 een afspraak met Dalia, de vrouw van de gemeente die alles voor ons regelt. Nadat we superhard voor de bus hadden gerend, die Melissa gelukkig nog kon tegenhouden, kwamen we op tijd.

Een erg mooi gemeente huis en we werden hartelijk ontvangen. Heel wat anders dan al die chagerijnige norse mensen hier. Dalia en haar assistente van wie ik de naam even kwijt ben, zijn ontzettend lieve mensen.

Dalia heeft ook allereerst naar Kranto gebracht. Kranto is een tehuis voor mensen van boven de 18 met een geestelijke en/of lichamelijke beperking.
Dit zag er heel erg mooi uit!

Verder zijn we nog naar een school met speciaal onderwijs geweest.
Hele aardige mensen, maar die directeur is ontzettend van het aanraken haha! iets te veel van het goede.

Bij hun hebben we ons appartement geregeld waar we woensdag in kunnen trekken. Ook zijn de zo aardig om een magnetron (voor mn warme melk hahaha) en een broodrooster te kopen.

Ik heb nog heeel veel leuks te vertellen over vandaag maar ik moet ophouden met typen want Melissa wilt slapen. Wat heel begrijpelijk is na een lange dag met veel wandelen en dat het is al bijna 12u is.

Iki!! (dag)

En morgen typ ik verder!


Oke, hier ben ik weer! haha
Gisteravond zijn we met Dalia en haar assistente uiteten geweest. Opzich lekker eten. Bij het toetje bestelde Suus chocolate.. Kreeg ze een bordje met daarop een reep chocolade in de verpakking! Echt heel gek, net als dat als je hot chocolate besteld, je alleen een bordje met chocoladesaus krijgt. Haha.


Na het eten gingen we met onze groep en de docente (Heidi) naar DE Pizzaria, waar ze overheerlijke cocktails hebben! Eenmaal gevuld met de zure frisse smaak van de mojito gingen op weg naar huis.
We zaten gezellig te praten in de bus totdat er een man instapte en struikelde over Suus haar voet. Deze man was zo dronken dat hij niet meer gebalanceerd kon blijven staan. Dit al om 21:30 ! Het liep gelukkig allemaal goed af, al waren we wel bang dat hij over zn nek zou gaan.

Ik ga mn koffer maar eens klaarmaken wat morgen verhuizen!!


Liefs, Joelle

  • 27 Maart 2012 - 06:52

    Jorien:

    Hee meis! Jeeeej veililg aangekomen en straks lekker je eigen plekje! Fijn! Klinkt goed meis. Heel veel plezier daar en geniet van al het moois dat op je afkomt! Xx

  • 27 Maart 2012 - 19:38

    Paula:

    Hai lieve meid,
    zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Gelukkig hebben jullie morgen niet te maken met overgewicht van de koffers zodat het allemaal we; wat soepeler zal verlopen. Veel succes morgen met verhuizen. slaap lekker lieve schat xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 17042

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 Augustus 2015

Down under, NZ, Indonesia

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Vrijwilligerswerk Litouwen

Landen bezocht: